יום שני, 11 באוגוסט 2014

בדיקת תרבית לזיהום פטרת ציפורניים



בדיקת תרבית לזיהום פטרת ציפורניים
בדיקת תרבית ציפורניים משמשת כדי לברר נוכחות של פטריות ואם כן, איזה סוג של פטרייה קיימת.
הרופא יאסוף דגימה של עור / או שבבי פסולת מתחת לציפורן נגועה. אם לא ניתן להסיר מדגם של פסולת, הוא ייקח דגימת ציפורניים ע"י גירוד קל של הציפורן בסמוך לאזור הנגוע או על ידי שימוש בלהב קטן לגלח חתיכת ציפורן.
דגימות ציפורניים או פסולת ממוקמות בחומר שמקדם צמיחת פטרייה, ומאפשרת לראות אם קיימות פטריות. הסוג של פטרייה מזוהה על ידי שימוש במיקרוסקופ המאפשר הסתכלות על הצורה והתבנית של התאים. כמו כן הוא מזוהה על ידי הצבע של התאים כאשר הם מוכתמים בצבעים מיוחדים.
לאחר מכן מניחים את דגימת הציפורניים במצע מיוחד המאפשר לבדוק אם לאחר תקופה של מספר שבועות קיימת צמיחה של פטרייה.
למה לגשת לבדיקת תרבית ציפורניים?
תרבית פטרייתית תראה אם קיים זיהום פטרת ציפורניים ובאיזה סוג של פטרייה מדובר. תרבית פטרייתית נעשת בדרך כלל כאשר האבחנה אינה ברורה או כאשר טיפול בזיהום הפטרייתי לא היה מוצלח.  פטריות נדירות מזוהות באמצעות הבדיקה, וניתן לטפל בהם באמצעות תרופות שונות.
תוצאות
תוצאה תקינה:
אין צמיחת פטריות.
אך לעיתים יתכן שהבדיקה אינה מהיימנה ואינה משקפת את המציאות, כי הדגימה שנלקחה היתה ללא פטריות ואילו איזור אחר של הציפורן עשוי להיות נגוע, לכן חשוב לקחת דגימה מכל ציפורן בנפרד ולבדוק כל אחת מהן .
תוצאה לא תקינה:
יש צמיחת פטריות ופירוט של סוג הפטרייה שנמצאה. הטיפול עשוי להיות תלוי בסוג של הפטרייה שנמצאה.

אם בדיקת התרבית יצאה תקינה ובכל זאת הציפורן נראית פגועה ולא אסתטית , הרופא יכול לעשות בדיקות אחרות כדי לקבוע את הגורם לנזק בציפורניים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה